CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 6, 2008

PeNgErtiaN HarI Raya


Hari raya disambut oleh semua umat islam....umat islam yang berada diseluruh alam fana ini....begitu juga diri ku....tahun ini...hari raya tahun ini telah mengenemukan aku dengan seluruh ahli keluarga ku.......
Yang dahulunya sama2 membesar bersama ku kini sudah mempunyai matlamat hidup yang tinggi...masing-masing sudah mempunyai pekerjaan..dan hanya ku seorang sahaja yang masih melanjutkan pelajaran...namun aku doakan agar saudara maraku bahagia dan terus maju kehadapan...
Benarlah kata-kata orang....sambutan hari raya ini merapatkan silaturahim sesama manusia....

Kunjungan sanak saudara merapatkan lagi hubungan persaudaraan yang sedia ada....dan pada waktu inilah kita bermaaf maafan di atas kesalahan yang lalu....yang muda memohon kemaafan dan yang tua memaafkan kesilapan anak-anak muda agar hidup kami lebih diberkati.....
Bagi aku keberkatan itu penting dalam kehidupan.....
pesanan nenek sebelum aku kembali ke penang(usm)..
"Jangan lupa bertemu dengan ku sebelum kembali ke penang"kata nenek.
"Keberkatan itu penting dalam kehidupan,nenek sentiasa mendoakan agar kehidupan mu di negeri orang sentisa di berkati" kata nenek.
kata-kata ini ku bawa bersama pada ke pulangan ku kali ini.
Nenek sentiasa meninggalkan pesananya kepada ku sebelum aku mula berjuang di tanah semenanjung ini......insyallah aku akan pegang pesanan ini bukan sahaja di sini malah selagi hayat di kandung badan....:)

3 comments:

Fibia 3 said...

perlu ke gambor raya dalam blog

~RahMAH~A.K.a.r~ said...

perlu wahid.....org cantik2 je ...hahhahaah

[tErOmPaH bIrU] said...

Semoga raya tahun depan dapat balik gik.. insyaallah :D